<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Monday, October 22, 2012

Recenzie Ingerul mecanic de Cassandra Clare

Am fost curioasă încă de la început cum anume avea să fie Îngerul mecanic având în vedere că este prezentat ca un prequel al Instrumentelor mortale. Ce personaje, ce poveste avea să ne aducă Cassandra Clare, ce legături va păstra, cum va reuşi să atragă publicul deja innebunit dupa aceasta serie. Acum pot spune că, pe de o parte autoarea a avut inspiraţie şi că, pe de altă parte, povestea este o operă independentă. Legăturile dintre cele două serii, în afară de faptul că este vorba tot de lumea Vânătorilor de umbre, sunt făcute subtil prin numele personajelor (determinându-te să încerci să stabileşti arborele genealogic), prin motanul Church (o fi posibil să fie cel din timpul nostru, al Instrumentelor??) sau prin... vă las pe voi să aflaţi.

Intriga este reuşită, bine condusă, atractivă, conţine elemente de neprevăzut, care aduc puncte în plus cărţii şi simţi că trebuie să îi acorzi timp, s-o citeşti pe îndelete şi nu dintr-o suflare (dovadă cât timp i-am acordat).

Într-o lume mult mai dark decât cea din Instrumente Mortale şi încărcată de nenumeroase fiinţe şi nefiinţe culese din diverse mitologii urbane şi religioase, Cassandra Clare reuşeşte să menţină o ordine şi o normalitate. Nu există momente în care să fi spus: „ei, aici a sărit calul” sau „asta e prea de tot”.

Personajele secundare bune sunt multe, variate, consider că bine conturate, şi am ajuns foarte repede să le plac şi să le regret. Cele negative sunt cu adevărat rele şi sinistre.
Personajele principale mi s-au părut iniţial variaţii ale lui Jace şi Clary dar pe parcurs încep să capete trăsături distincte, viaţă de sine stătătoare şi să aibă propriul lor început de poveste de dragoste (mă întreb însă ce se va întâmpla pe axa Tessa – Jem). Îmi place să cred că numele acestora, Tessa GRAY şi William HERONDALE, au o semnificaţie: gray adică gri aşa cum este situaţia Tessei care nu mai ştie ce şi cine este, la limita dintre lumea mundană şi Lumea de Jos, iar Herondale, de la heron adică stârc, nume ce susţine comportamentul lui Will, stârcul fiind, conform şi Armorial Gold Heraldry Symbolism Library, simbol al vigilenţei, a înţelepciunii divine şi imagine a luptei eterne (de ce nu interioare) a binelui împotriva răului. 
Personajele se completează şi motivează reciproc, iar dialogurile dintre ele sunt reuşite.
Ce consider că nu a fost conturat suficient este simbolistica, rolul îngerului mecanic în poveste şi motivarea activării sale subite, dar acesta e un impediment destul de mic şi nu strică (prea mult) farmecul cărţii pe care vă recomand s-o citiţi neapărat. Nu de alta, dar probabil veţi tânji după continuare.

7 comments:

Unknown said...

am citit-o ( voi m-ati ajutat sa o citesc si va multumesc din nou) a fost foarte frumoasa mi-a placut mult. Cred ca a fost una dintre putinele carti care m-a ajutat sa imi imaginez foarte bine decorul si personajele si m-am simtit foarte bine citind-o. Legat de recenzie: foarte frumoasa bravo CCAM si DA, ai dreptate si eu as fi vrut sa descrie mai mult rolul ingerului mecanic care o salveaza chiar atunci cand are nevoie

Alexandra Ioana said...

am ambele volume si sunt geniale:X,personajele sunt absolut superbe,la fel si cadru unde se petrece actiunea,recenzia este foarte frumoasa si interesanta

Anonymous said...

Mona, pe mine a început să mă distreze "trio-ul" pe care îl găsim în majoritatea cărţilor YA, care tot apar la noi.. Asta-i moda, este un laitmotiv?
Seria îmi place, ca şi Instrumentele Mortale, de altfel. Dacă s-ar putea face ceva cu acel trio..
Poate încă nu era timpul să ne dezvăluie prea multe sau totul despre Îngerul Mecanic.
Coperta pentru vol. 3 mi se pare superbă!

Anonymous said...

Very descгiptive artіcle, I enjoyed thаt bit.
Wіll thеre be а ρart 2?
my website - free millionaire

Andreea said...

Deci mai intai trebuie sa fac rost de nstrumente mortale:-?.Poate ne fac cei de la Leda impreuna cu Bravo o surpriza<3.

c said...

Am citit cu putin timp in urma acest volum si am lungit agonia, deoarece Printesa Mecanica nu a aparut si la noi inca.
Finalul chiar m-a lasat in suspans. Nu ma asteptam la aparitia unui alt Herondale si nici la blestemul fantezist inexistent si cu siguranta nu la Jem&Tessa.
Sper ca in urmatoarea carte se lamuresc lucrurile, indiferent daca Jem ramane cu inima franta sau nu. Team Will Herondale!

~ I still hope !~ said...

Inca nu am volumele, dar am citit multe recenzii si m-am indragostit de serie :x Este uimitoare !!